Vispārīgie noteikumi

Satura rādītājs:

1. pants - Definīcijas

2. pants - Uzņēmēja identitāte

3. pants - Lietošana

4. pants - Piedāvājums

5. pants - Līgums

6. pants - Atsaukšanas tiesības

7. pants - Izdevumi attiecīgā gadījumā

8. pants - Atsaukšanas tiesību izslēgšana

9. pants - Cena

10. pants - Atbilstība un garantija

11. pants - Piegāde un izpilde

12. pants - Ilgtermiņa darījumi: ilgums, atcelšana un pagarināšana

13. pants - Apmaksa

14. pants - Sūdzību apstrāde

15. pants - Strīdi

16. pants - Papildu vai atšķirīgas noteikumi

1. pants - Definīcijas

Šajos noteikumos termini tiek izmantoti šādā nozīmē:

  1. Pieejamības termiņš: laika periods, kurā patērētājs var izmantot savas atsaukšanas tiesības;
  2. Patērētājs: fiziska persona, kas nedarbojas profesionālās darbības veikšanā un slēdz attālinātus līgumus ar uzņēmēju;
  3. Diena: kalendāra diena;
  4. Ilgtermiņa darījums: attālināta līguma veids par produktu un/vai pakalpojumu sērijas piegādi un/vai izmantošanu, kurā saistības laika ziņā ir izkliedētas;
  5. Ilgtermiņa datu nesējs: ikviens līdzeklis, kas ļauj patērētājam vai uzņēmējam saglabāt informāciju, kas viņam ir personīgi adresēta, tā, lai nākotnē varētu piekļūt šai informācijai un nesmainot to atkārtoti atjaunot.
  6. Atsaukšanas tiesības: patērētāja iespēja atteikties no attālinātā līguma atbilstoši noteiktajiem nosacījumiem;
  7. Parauga veidlapa: parauga veidlapa atsaukšanai, ko uzņēmējs nodrošina un ko patērētājs var aizpildīt, ja viņš vēlas izmantot savas atsaukšanas tiesības.
  8. Uzņēmējs: fiziska vai juridiska persona, kas piedāvā produktus un/vai pakalpojumus patērētājiem attālinātā veidā;
  9. Attālinātais līgums: līgums, kurā uzņēmējs izmanto vienu vai vairākus attālinātas saziņas tehnikas līdzekļus, lai noslēgtu līgumu, un kurā līguma noslēgšanas brīdī patērētājs un uzņēmējs nav vienlaicīgi klāt vienā un tajā pašā vietā.
  10. Vispārīgie noteikumi: pašreizējie uzņēmēja Vispārīgie noteikumi.

2. pants - Uzņēmēja identitāte

Sideways

Hinmanweg 3 BE68

7575BE, Oldenzaal

Tālruņa numurs: +31(0)548201001

E-pasta adrese: [email protected]

Reģistrācijas numurs Kamer van Koophandel: 94075816

PVN identifikācijas numurs: NL866627042B01

3. pants - Lietošana

  1. Šie vispārīgie noteikumi attiecas uz katru uzņēmēja piedāvājumu un katru attālināti noslēgtu līgumu un pasūtījumu starp uzņēmēju un patērētāju.
  2. Pirms tiek noslēgts attālinātais līgums, patērētājam tiek nodrošināts piekļuve šo vispārīgo noteikumu tekstam. Ja tas nav iespējams loģisku iemeslu dēļ, pirms tiek noslēgts attālinātais līgums, patērētājam tiek paziņots, ka vispārīgie noteikumi ir pieejami pie uzņēmēja un ka tie būs nosūtīti patērētājam bez maksas pēc viņa pieprasījuma.
  3. Ja attālinātais līgums tiek noslēgts elektroniski, atkārtoti no šiem noteikumiem atkārtojas, un pirms tiek noslēgts attālinātais līgums patērētājam tiek nodrošināta iespēja saņemt vispārīgos noteikumus elektroniskā veidā tādā veidā, ka viņš tos var vienkāršā veidā saglabāt uz ilgtspējīga datu nesēja. Ja tas nav iespējams loģisku iemeslu dēļ, pirms tiek noslēgts attālinātais līgums, patērētājam tiek paziņots, kur elektroniskā veidā ir iespējams iegūt vispārīgos noteikumus, un ka tie būs nosūtīti patērētājam elektroniskā veidā vai citā veidā bez maksas pēc viņa pieprasījuma.
  4.  
  5.  
  6.  
  7.  

 4. pants - Piedāvājums

  1. Ja piedāvājumam ir ierobežota derīguma termiņš vai tas tiek veikts noteiktos apstākļos, tas tiek izteikti norādīts piedāvājumā.
  2. Piedāvājums nav saistošs. Uzņēmējam ir tiesības mainīt un pielāgot piedāvājumu.
  3. Piedāvājums satur pilnīgu un precīzu aprakstu par piedāvātajiem produktiem un/vai pakalpojumiem. Apraksts ir pietiekami detalizēts, lai patērētājs varētu veikt pareizu piedāvājuma novērtējumu. Ja uzņēmējs izmanto attēlus, tie ir patiesa attēlojuma piedāvāto produktu un/vai pakalpojumu parādījumam. Acīmredzamas kļūdas vai neprecizitātes piedāvājumā uzņēmēju neuzņem.
  4. Visi attēli, specifikācijas un dati piedāvājumā ir norādījumi un nevar kalpot par kompensācijas pieprasījuma vai līguma izbeigšanas iemeslu.
  5. Produktu attēli ir patiesa produktu attēlojuma. Uzņēmējs nevar garantēt, ka attēlotos krāsu toni precīzi atbilst reālajiem produktu krāsu toņiem.
  6. Katrs piedāvājums satur informāciju, kas patērētājam skaidri norāda, kādas tiesības un pienākumi saistīti ar piedāvājuma pieņemšanu. Tas ietver sevī seviļķīgi:
    • cenu, iekļaujot nodokļus;
    • jebkādus piegādes izdevumus;
    • veidu, kādā līgums tiks noslēgts un kādi pasākumi tam nepieciešami;
    • vai tiesības atteikties no līguma ir piemērojamas vai nē;
    • maksājumu veidu, piegādi un līguma izpildi;
  • termiņu, kurā ir jāpieņem piedāvājums vai termiņu, kurā uzņēmējs garantē cenu;
  • tālruņa sakaru izmaksu apmēru attālinātās komunikācijas gadījumā, ja sakaru līdzekļu izmaksas tiek aprēķinātas, pamatojoties uz citu bāzi nekā regulāro pamatlikmi, ko izmantojamais sakaru līdzeklis;
  • vai līgums tiks arhivēts pēc noslēpšanas, un ja tā, tad kā patērētājs to var piekļūt;
  • kā patērētājs var pārbaudīt viņa līguma ietvaros sniegtos datus pirms līguma noslēpšanas un pēc vajadzības tos labot;
  • citas valodas, kurās, papildus latviešu valodai, līgumu var noslēgt;
  • uzņēmēja ievērotos uzvedības kodeksus un veidu, kā patērētājs var tos elektroniski apskatīt; un
  • attālinātā līguma minimālo ilgumu ilgtermiņa darījumu gadījumā.

5. pants - Līgums

  1. Līgums tiek noslēgts, saglabājot 4. pantā noteikto, brīdī, kad patērētājs pieņem piedāvājumu un izpilda tajā noteiktos nosacījumus.
  2. Ja patērētājs pieņem piedāvājumu elektroniski, uzņēmējs nekavējoties elektroniski apstiprina piedāvājuma pieņemšanas saņemšanu. Kamēr uzņēmējs nav apstiprinājis šīs pieņemšanas saņemšanu, patērētājs var izbeigt līgumu.
  3. Ja līgums tiek noslēgts elektroniski, uzņēmējs pieņem atbilstošus tehniskos un organizatoriskos pasākumus, lai nodrošinātu datu elektronisko pārsūtīšanu un nodrošinātu drošu tīmekļa vidi. Ja patērētājs var maksāt elektroniski, uzņēmējs pieņems atbilstošus drošības pasākumus.
  4. Uzņēmējs var - ievērojot likumā noteiktos ierobežojumus - pārliecināties, vai patērētājs var izpildīt savus maksājuma pienākumus, kā arī par visām tām faktiem un apstākļiem, kas ir svarīgi attālināta līguma atbildīgai noslēpšanai. Ja uzņēmējs, balstoties uz šo izmeklēšanu, ir pamatotas iemeslu neslēgt līgumu, viņam ir tiesības pamatoti atteikt pasūtījumu vai pieprasījumu izpildi, vai nosacīt tā izpildi ar īpašām prasībām.
  5. Uzņēmējs līguma produktā vai pakalpojumā nosūtīs patērētājam šādu informāciju rakstveidā vai tādā veidā, ka patērētājs to varēs uzglabāt ilgtspējīgā datu nesējā:
  6. uzņēmēja filiāles apmeklēšanas adresi, kur patērētājs var iesniegt sūdzības;
  7. nosacījumus, saskaņā ar kuriem un veidu, kā patērētājs var izmantot atteikuma tiesības, vai skaidru paziņojumu par atteikuma tiesību izslēgšanu;
  8. informāciju par garantijām un esošo pēcpārdošanas servisu;
  9. datu, kas ietverti 4. pantā 3. punktā, ja uzņēmējs tos jau ir sniedzis patērētājam pirms līguma izpildes;
  10. prasības līguma izbeigšanai, ja līguma ilgums ir ilgāks par vienu gadu vai ir nenoteikts.
  11. Ilgtermiņa darījumu gadījumā iepriekšējā punktā minētā noteikums attiecas tikai uz pirmo piegādi.
  12. Katrs līgums tiek noslēgts, nosakot pietiekamā produktu pieejamības nosacījumus.

6. pants - Atteikuma tiesības

Piedāvājot produktus:

  1. Pērkot produktus, patērētājam ir iespēja atteikties no līguma bez norādīšanas iemesliem 14 dienu laikā. Šis apdomāšanas termiņš sākas nākamajā dienā pēc produkta saņemšanas patērētājam vai iepriekšēji norādītam patērētāja ziņotam un uzņēmējam pazīstamam pārstāvim.
  2. Apdomāšanas laikā patērētājam rūpīgi jāizturas pret produktu un iepakojumu. Viņam jāizpako vai jālieto produkts tikai tādā apmērā, cik nepieciešams, lai spētu izvērtēt, vai viņš vēlas saglabāt produktu. Ja viņš izmanto savas atteikuma tiesības, viņam jāatdod produkts uzņēmējam kopā ar visiem piegādātajiem piederumiem un - ja tas ir saprātīgi iespējams - oriģinālajā stāvoklī un iepakojumā, saskaņā ar uzņēmēja sniegtajām saprātīgajām un skaidrajām instrukcijām.
  3. Kad patērētājs vēlas izmantot atteikuma tiesības, viņam tas jāpaziņo uzņēmējam 14 dienu laikā pēc produkta saņemšanas. Paziņojumu patērētājs veic, izmantojot paraugveidlapu. Kad patērētājs ir paziņojis, ka vēlas izmantot atteikuma tiesības, klientam jānosūta produkts uzņēmējam 14 dienu laikā. Patērētājam jāpierāda, ka piegādātie priekšmeti ir atgriezti laikā, piemēram, ar nosūtīšanas apliecību.
  4. Ja pēc 2. un 3. punktā minētajiem termiņiem patērētājs nav paziņojis, ka vēlas izmantot atteikuma tiesības, jeb produktu nav atgriezis uzņēmējam, pirkums tiek uzskatīts par noslēgtu.

Piedāvājot pakalpojumus:

  1. Piedāvājot pakalpojumus, patērētājam ir iespēja atteikties no līguma bez norādīšanas iemesliem vismaz 14 dienu laikā, sākot no līguma noslēpšanas dienas.
  2. Lai izmantotu savas atteikuma tiesības, patērētājam jāievēro uzņēmēja piedāvātās saprātīgās un skaidrās instrukcijas, kas piedāvātas piedāvājumā un/vai ne vēlāk kā piegādes brīdī.

7. pants - Izdevumi saistībā ar atteikumu

  1. Ja patērētājs izmanto savas atteikuma tiesības, viņam jāsedz vismaz atgriešanas izmaksas.
  2. Ja patērētājs ir samaksājis kādu summu, uzņēmējs to izmaksās pēc iespējas ātrāk, bet ne vēlāk kā 14 dienu laikā pēc atteikuma. Tomēr šīm izmaksām ir nosacījums, ka produkts ir jau atgriezts interneta veikalam vai ir nodrošināts pierādījums par pilnīgu atgriešanu. Atmaksas veiks izmaksas veids, ko izmantojis patērētājs, ja patērētājs nav izteicis skaidru piekrišanu citam izmaksas veidam.
  3. Ja patērētājs ir pats bojājis produktu nesaudzīguma dēļ, patērētājs ir atbildīgs par produkta vērtības samazināšanu.
  4. Patērētājs nevar tikt uzskatīts par atbildīgu par produkta vērtības samazināšanos, ja uzņēmējs nav nodrošinājis visu likumiski obligāto informāciju par atteikuma tiesībām, tas jādara pirms pirkuma līguma noslēpšanas.

8. pants - Atteikuma tiesību izslēgšana

  1. Uzņēmējs var izslēgt patērētāja atteikuma tiesības attiecībā uz produktiem, kā aprakstīts 2. un 3. punktā. Atteikuma tiesību izslēgšana ir iespējama tikai tad, ja uzņēmējs ir to skaidri norādījis piedāvājumā vai, vismaz, līguma noslēpšanas brīdī.
  2. Atteikuma tiesību izslēgšana ir iespējama tikai attiecībā uz produktiem:
  3. ko uzņēmējs ir izveidojis, ņemot vērā patērētāja specifikācijas;
  4. kuri ir skaidri personiskas dabas;
  5. kuri nevar tikt atgriezti sakarā ar to dabu;
  6. kuri ātri var sabojāties vai novecot;
  7. kuru cena ir atkarīga no finanšu tirgu svārstībām, uz kurām uzņēmējam nav ietekmes;
  8. atsevišķām avīzēm un žurnāliem;
  9. audio un video ierakstiem un datorprogrammatūrai, kuras patērētājs ir atbrīvojis no plēves;
  10. higiēnas produktiem, kuriem patērētājs ir atbrīvojis plēvi.
  11. Atteikuma tiesību izslēgšana ir iespējama tikai attiecībā uz pakalpojumiem:
  12. attiecībā uz naktsmītnēm, pārvadājumiem, restorānu darbību vai izklaides nodarbībām, kas jāveic noteiktā datumā vai laikā;
  13. kuru sniegšana ir uzsākta ar patērētāja izteiktu piekrišanu pirms apdomāšanas termiņa beigām;
  14. saistībā ar derību un loterijām.

9. pants - Cena

  1. Termiņā, kas norādīts piedāvājumā, produktu un/vai pakalpojumu cenas netiek palielinātas, izņemot cenām, kas var mainīties no PVN tarifu izmaiņām.
  2. Atkāpjoties no iepriekšējā punkta, uzņēmējs var piedāvāt produktus vai pakalpojumus ar mainīgām cenām tiem, kuri ir atkarīgi no finanšu tirgus svārstībām un uz kuriem uzņēmējam nav ietekmes. Šī atkarība no svārstībām un jebkādas norādītās cenas kā norādījumi tiek minēti piedāvājumā.
  3. Cenu paaugstināšana 3 mēnešus pēc līguma noslēpšanas ir atļauta tikai tad, ja tā ir rezultāts no tiesību aktiem vai noteikumiem.
  4. Cenu paaugstināšana no 3 mēnešiem pēc līguma noslēpšanas ir atļauta tikai tad, ja uzņēmējs to ir nosacījis un:
  5. tas ir rezultāts no tiesību aktiem vai noteikumiem; vai
  6. patērētājam ir tiesības līgumu pārtraukt, sākot no dienas, kad cenu paaugstināšana stājas spēkā.
  7. Produktu vai pakalpojumu piedāvājumā minētās cenas ir ar PVN.
  8. Visas cenas ir atkarīgas no drukas un tehniskām kļūdām. Par drukas un tehnisku kļūdu sekām nav atbildības. Gadījumā, ja ir notikušas drukas vai tehniskas kļūdas, uzņēmējam nav pienākums piegādāt produktu par nepareizu cenu.

10. pants - Atbilstība un Garantija

  1. Uzņēmējs garantē, ka produkti un/vai pakalpojumi atbilst līgumam, piedāvājumā minētajām specifikācijām, saprātīgām kvalitātes un/vai lietojamības prasībām un likumiskiem noteikumiem un/vai valdības regulējumam, kas bija spēkā līguma noslēpšanas datumā. Ja ir vienojies, uzņēmējs garantē arī to, ka produkts ir piemērots normālai lietošanai.
  2. Garantija, kas sniegta uzņēmēja, ražotāja vai importētāja puses, nenozīmē, ka patērētājs zaudē savas tiesības uz saskaņā ar līgumu pret uzņēmēju.
  3. Jebkādas trūkumus vai nepareizi piegādātos produktus ir jāziņo uzņēmējam rakstiski 4 nedēļu laikā pēc piegādes. Produktu atgriešana jāveic oriģinālajā iepakojumā un jaunā stāvoklī.
  4. Uzņēmēja garantijas termiņš sakrīt ar ražotāja garantijas termiņu. Uzņēmējs nekad nav atbildīgs par produktu galīgo piemērotību patērētājam vispārējai lietošanai, kā arī par jebkādiem padomiem par produktu lietošanu vai pielietojumu.
  5. Garantija neattiecas, ja:
  • Patērētājs pats ir veicis produktu remontu un/vai apstrādi vai ir ļāvis trešajām personām veikt remontu un/vai apstrādi;
  • Piegādātie produkti ir pakļauti neierastiem apstākļiem vai ir saņemti neuzmanīgi vai nav ievēroti uzņēmēja norādījumi un/vai ir pretrunā iepakojumam;
  • Nederīgums ir pilnībā vai daļēji rezultāts no valsts noteikumiem vai regulējuma par piemēroto materiālu veidu.

11. pants - Piegāde un izpilde

  1. Uzņēmējs pieņems lielāko piesardzību produktu pasūtījumu saņemšanā un izpildē, kā arī pakalpojumu pieprasījumu izvērtēšanā.
  2. Kā piegādes vieta tiek uzskatīta adrese, ko patērētājs ir norādījis uzņēmumam.
  3. <li, ņemot="" vērā="" 4.="" pantā="" minēto,="" uzņēmums="" izpildīs="" pieņemtos="" pasūtījumus="" ar="" labāko="" iespējamo="" ātrumu,="" bet="" ne="" vēlāk="" kā="" 30="" dienu="" laikā,="" ja="" patērētājs="" nav="" piekritis="" ilgākam="" piegādes="" laikam.="" piegāde="" tiek="" aizkavēta="" vai="" pasūtījumu="" nevar="" izpildīt="" tikai="" daļēji="" izpildīt,="" saņems="" paziņojumu="" par="" to="" dienas="" pēc="" pasūtījuma="" veikšanas.="" Šajā="" gadījumā="" patērētājam="" ir="" tiesības="" vienošanos="" izbeigt="" bez="" papildu="" izmaksām.="" tiesību="" uz="" kompensāciju.<="" li="">
  4. Visi piegādes termiņi ir norādījumi. No minētajiem termiņiem patērētājs nevar pieprasīt tiesības. Termiņa pārsniegšana nepiešķir patērētājam tiesības uz kompensāciju.
  5. <li,izbeidzoties 3.="" pantā="" minētajam="" termiņam,="" uzņēmējs="" atmaksās="" samaksāto="" summu="" pēc="" iespējas="" ātrāk,="" bet="" ne="" vēlāk="" kā="" 14="" dienas="" izbeigšanas.<="" li=""> <li, ja="" pasūtītais="" produkts="" nav="" iespējams="" piegādāt,="" uzņēmējs="" cenšas="" piedāvāt="" pieejamu="" aizstājproduktu.="" vismaz="" piegādē="" tiks="" skaidri="" un="" saprotami="" norādīts,="" ka="" piegādāts="" aizstājprodukts.="" aizstājproduktiem="" nevar="" izslēgt="" atteikuma="" tiesības.="" jebkādas="" atpakaļsūtīšanas="" izmaksas="" segs="" uzņēmējs.<="" li="">
  6. Produktu bojājuma un/vai pazaudēšanas risks ir uzņēmējam līdz tam brīdim, kad tie tiek piegādāti patērētājam vai iepriekš norādītam un uzņēmējam pazīstamam pārstāvim, ja nav skaidri norādīts citādi.
  7. </li,></li,izbeidzoties></li,>

12. pants - Iesaistīšanās līgumi: ilgums, atcelšana un pagarināšana

Atcelšana

  1. Pircējs jebkurā laikā var atcelt līgumu, kas noslēgts uz nenoteiktu laiku un kas paredz regulāru preču (ieskaitot elektrību) vai pakalpojumu piegādi, ievērojot noteiktos atcelšanas noteikumus un atcelšanas termiņu ne ilgāku par vienu mēnesi.
  2. Pircējs jebkurā laikā var atcelt līgumu, kas noslēgts uz noteiktu laiku un kas paredz regulāru preču (ieskaitot elektrību) vai pakalpojumu piegādi, beidzoties noteiktajam termiņam, ievērojot noteiktos atcelšanas noteikumus un atcelšanas termiņu ne ilgāku par vienu mēnesi.
  3. Pircējs var atcelt iepriekš minētos līgumus:
  • jebkurā laikā un nav ierobežots ar atcelšanu noteiktā laikā vai periodā;
  • vismaz tādā pašā veidā, kādā tie tika noslēgti;
  • jebkurā laikā, ievērojot to pašu atcelšanas termiņu, kas uzņēmējs ir noteicis sev.

Pagarināšana

  1. Līgums, kas noslēgts uz noteiktu laiku un kas paredz regulāru preču (ieskaitot elektrību) vai pakalpojumu piegādi, nedrīkst klusējoši pagarināt vai atjaunot noteiktu laiku.
  2. <li,>Atkāpjoties no iepriekšējā punkta, līgums, kas noslēgts uz noteiktu laiku un kas paredz regulāru dienas, nedēļas un mēneša laikrakstu un žurnālu piegādi, var klusējoši pagarināt ne vairāk kā trīs mēnešus, ja pircējs var atcelt šo pagarināto līgumu beigās, ievērojot atcelšanas termiņu ne ilgāku par vienu mēnesi.
  3. Līgums, kas noslēgts uz noteiktu laiku un kas paredz regulāru preču vai pakalpojumu piegādi, var klusējoši pagarināt tikai uz nenoteiktu laiku, ja pircējs jebkurā laikā var atcelt ar atcelšanas termiņu ne ilgāku par vienu mēnesi un ar atcelšanas termiņu ne ilgāku par trīs mēnešiem gadījumā, ja līgums paredz regulāru, bet ne biežāk kā reizi mēnesī dienas, nedēļas un mēneša laikrakstu un žurnālu piegādi.
  4. Līgums ar ierobežotu termiņu, kas paredz regulāru dienas, nedēļas un mēneša laikrakstu un žurnālu piegādi (izmēģinājuma vai iepazīšanās abonēšana), netiek klusējoši pagarināts un automātiski beidzas pēc izmēģinājuma vai iepazīšanās perioda beigām.
  5. </li,>

Ilgums

  1. Ja līgumam ir termiņš ilgāks par gadu, pircējs var to jebkurā laikā pēc viena gada atcelt ar atcelšanas termiņu ne ilgāku par vienu mēnesi, ja vien taisnīgums un pareizība nepretējā gadījumā nepieprasa atcelt pirms norunātā termiņa beigām.

13. pants - Samaksa

  1. <li,>Ja nav vienoti citādi, pircējs maksājamās summas jāsamaksā septiņu darbdienu laikā no attiecīgās apdomāšanas termiņa sākuma, kā norādīts 6. pants 1. punktā. Pakalpojumu sniegšanas līguma gadījumā šis termiņš sākas pēc tam, kad pircējs ir saņēmis līguma apstiprinājumu.
  2. Pircējam ir pienākums nekavējoties paziņot uzņēmējam par neprecīzitātēm sniegtajos vai norādītajos maksājuma datiem.
  3. <li,>Ja pircējs nokavē ar samaksu, uzņēmējam, izņemot likumā noteiktās ierobežojumu, ir tiesības piedāvāt pircējam piemērotas izmaksas, kas iepriekš ir norādītas. </li,></li,>

14. pants - Sūdzību izskatīšanas kārtība

  1. Uzņēmējs ir izveidojis pietiekami publiskotu sūdzību izskatīšanas kārtību un izskata sūdzības saskaņā ar šo kārtību.
  2. Sūdzības par līguma izpildi ir jāiesniedz uzņēmējam, pilnīgi un skaidri aprakstot, ne vēlāk kā septiņas dienas pēc defektu konstatēšanas pircējam.
  3. Sūdzības, kas iesniegtas uzņēmējam, tiek izskatītas ne vēlāk kā 14 dienu laikā, sākot no saņemšanas datuma. Ja sūdzība prasa paredzētu ilgāku apstrādes laiku, uzņēmējs atbildēs saskaņā ar saņemšanas apliecinājuma termiņu 14 dienu ietvaros un sniegs norādes, kad pircējs var sagaidīt detalizētāku atbildi.
  4. Ja sūdzību nevar atrisināt saskaņā ar vienošanos, rodas strīds, kas ir pakļauts strīdu izšķiršanai.
  5. Sūdzības gadījumā pircējs vispirms jāvēršas pie uzņēmēja. Ja tiek lietots WebwinkelKeur biedrības (webwinkelkeur.nl) pakalpojums, pircējam ir jāvēršas pie WebwinkelKeur biedrības, kura piedāvā bezmaksas starpniecību sūdzību izšķiršanai. Pārbaudiet, vai šis tiešsaistes veikals ir WebwinkelKeur biedrs šeit: https://www.webwinkelkeur.nl/leden/. Ja strīds netiek atrisināts, pircējam ir iespēja izskatīt savu sūdzību neatkarīgajā sūdzību komisijā, ko WebwinkelKeur biedrība ir pilnvarojusi. Tās izšķiršanas lēmums ir saistošs, un gan uzņēmējs, gan pircējs piekrīt šim saistošajam lēmumam. Strīdu izšķiršanas komisijas izskatīšanai ir saistītas izmaksas, kuras jāsedz pircējam un jāsamaksā attiecīgajai komisijai. Tāpat iespējams sūdzības iesniegšana Eiropas ODR platformā (http://ec.europa.eu/odr).
  6. Sūdzība nepārtrauc uzņēmēja saistības, ja vien uzņēmējs rakstiski nepaziņo citādi.
  7. Ja sūdzība tiek atzīta par pamatotu uzņēmēja puse, uzņēmējs pēc izvēles vai nu bez maksas aizstās vai izlabos piegādātās preces.

15. pants - Strīdi

  1. Uzņēmēja un pircēja starpā noslēgtajiem līgumiem, uz kuriem attiecas šie vispārējie noteikumi, ir piemērojams tikai Nīderlandes tiesību akti, pat tad, ja pircējs dzīvo ārvalstīs.
  2. Vīnes Pārdošanas līguma noteikumi netiek piemēroti.

16. pants - Papildu vai atšķirīgi noteikumi

Papildu vai atšķirīgās noteikumus no šiem vispārējiem noteikumiem nedrīkst izveidot uz nelabvēlīga pircēja rēķina, un tās jānostiprina rakstiski vai uz tādu veidu, kas pircējam pieejams ilgstoši saglabājamā datu nesējā.